Je eigen bedrijf starten

15 oktober 2018 | Blog


Dus jij gaat je eigen bedrijf beginnen? Dat is goed om te horen! Wij houden wel van ondernemende types en we helpen je dan ook graag verder. Je eigen bedrijf starten is natuurlijk niet niets. Bij het horen van deze woorden gaan onze handen jeuken. Wij zijn als echte ondernemers gedreven om andere ondernemers te helpen in dit proces. We denken strategisch mee en delen graag onze kennis en geven je handvatten. Dit doen we door bijvoorbeeld Hend-Out Specials te publiceren. Hierin staan bijvoorbeeld handige tips als jij je eigen zaak wilt beginnen. In dit blog geven we je 5 tips voor als jij een eigen bedrijf wilt beginnen.

Tip 1, een goede voorbereiding is het halve werk.

Ja we snappen het maar al te goed. Je hebt een idee en je bent enthousiast. Het eerste wat je wil doen is beginnen met ondernemen! Maar wacht nog heel even, zorg eerst dat je een goed plan hebt over hoe je alles gaat aanpakken. Door vooraf na te denken over wat je wilt gaan doen en hoe je dit precies wilt gaan vormgeven kun je veel tijd en geld besparen in de toekomst. Doe daarom je research en regel dingen als een KvK nummer en een zakelijke bankrekening voordat je gaat beginnen.

Tip 2, kies een pakkende bedrijfsnaam.

Je eigen bedrijf zal zijn eerste intrede in de markt maken met deze naam, dus denk hier goed over na. Kijk welke domeinnamen er online nog vrij zijn, zodat je hier je naam op kunt afstemmen. Wil je mensen prikkelen met je naam om verder te kijken wat je precies doet of wil je juist dat dit meteen duidelijk is? Allemaal zaken om rekening mee te houden en om dus te bepalen voordat je in al je enthousiasme gaat beginnen.

Tip 3, Weet hoe jij je gaat profileren.

Hoe ga je klanten aanspreken? Met welke toon ga je sociale media berichten invullen? Wat voor soort evenementen wil je gaan bezoeken, waar zijn je potentiële klanten? Allemaal vragen die voor een groot deel worden bepaald door je profilering. Wil je een adviseur zijn, een vriend, een business partner of een inspiratiebron? Dit zijn voorbeelden hoe je jezelf en je bedrijf kunt gaan profileren. Denk hierbij goed na over wie je klanten zijn en hoe zij willen worden benaderd. Zo creëer je vertrouwen en kun je heel gericht je doelgroep bereiken.

Tip 4, Breid je netwerk uit en blijf hierin investeren.

Je netwerk kan een opstap zijn naar meer klanten. Heb jij connecties binnen het werkveld waar je bedrijf gaat opereren? Dan heb jij een grote voorsprong op concurrenten die dit niet hebben. Zorg dat je midden in het werkveld staat en op de hoogte bent van alle ontwikkelingen. Ga naar evenementen waar je doelgroep ook is en maak contact met klanten. Durf daarnaast te vragen naar hun mening. Mensen willen graag belangrijk gevonden worden als jij geïnteresseerd bent in je klanten dan zijn zij dit ook in jou.

Tip 5, Denk zonder beperkingen

Geen brug is te ver en geen berg is te hoog. Denk groots en wees niet bang om te falen. Zoek hulp voor de dingen die je minder goed kunt, zorg dat krachten kunnen worden gebundeld. Vraag andere ondernemers naar hun ervaringen en of zij nog tips hebben voor uitdagingen waar je voor komt te staan. Heb jij er alles aan gedaan om iets te laten slagen maar is het niet gelukt? Dan heb je veel geleerd en de volgende keer kun je die kennis inzetten om het wel te laten slagen en zal het je lukken!

Wij denken graag met je mee en helpen veel startende ondernemers. Heb je dus vragen dan kun je altijd contact opnemen met één van onze specialisten via 0546-629900 of door te mailen naar info@hendriksen.nl.

Heb je daarnaast al één van onze Hend-Out Specials geraadpleegd? Hend-Out Specials geven je handvatten en kunnen je helpen met verschillende onderwerpen.
Bekijk bijvoorbeeld eens onze Hend-Out Specials: Start van een ondernemingAVG of Aannemen van personeel.

 

Auteur: Lonne Dijkhuis (Marketing & Communicatie)

Terug naar overzicht

Op de hoogte blijven? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief