Onze familiewaarden en -normen


Een familiebedrijf zoals Hendriksen brengt eigen normen en waarden met zich mee. Zoals afspraken nakomen, oprechte betrokkenheid, gemoedelijkheid en korte lijnen. Tegelijkertijd zijn we een echte ondernemersfamilie. We zien kansen, schatten risico’s in, houden elkaar scherp en inspireren. Vanuit die basis dragen we bij aan het succes van jouw organisatie.

Adviesgesprek aanvragen

In 1955 startte de heer Ep Handlogten een accountantskantoor in een schuurtje achter de woning van de familie aan de Uelserweg in Tubbergen. Door mond tot mondreclame groeide het aantal klanten en werd het tijd om te verhuizen.

In 1970 werd het pand van de Rabobank aan de Grotestraat in Tubbergen aangekocht. Begin jaren 70 overleed de heer Handlogten en nam Gerrit Hendriksen het kantoor over. Jarenlang werd gewerkt onder de dubbele naam ‘Accountantskantoor Handlogten – Hendriksen’.

Het aantal klanten en medewerkers bleef groeien. Het kantoor aan de Grotestraat werd te klein. De organisatie verhuist in 1983 naar een kantoor aan de L. von Bönninghausenstraat in Tubbergen. Op dat moment werken er een kleine 15 mensen.

Daarna groeit de organisatie door de kwaliteit die er wordt geleverd en door contacten die worden gelegd en onderhouden. Er wordt een vestiging in Almelo geopend en later in Rijssen. Beide kantoren ontstaan door autonome groei en zonder veel te investeren in reclame en PR. Hendriksen is echt gegroeid door de kwaliteit die toen al werd geleverd en het persoonlijke contact met ondernemers uit de regio.

In 2009 nam Gerbert-Jan Hendriksen het ‘directie stokje’ van zijn vader over. Hij zette zich de jaren die hierna volgde in om Hendriksen verder te laten groeien en om meer ondernemers te kunnen voorzien van de diensten van Hendriksen. Dit werd zeker niet zonder succes gedaan want na 2009 werden er nog twee Hendriksen vestigingen geopend in Oldenzaal en Enschede.  Het laatste kantoor dat is toegevoegd is in Hardenberg. Op dit moment zijn er ruim 110 mensen werkzaam bij de organisatie.

De organisatie stimuleert studie en ontwikkeling voor haar medewerkers. Daarnaast wordt er niet structureel overgewerkt omdat wij een goede balans tussen werk en privé erg belangrijk vinden. Omdat we aandacht hebben voor onze medewerkers kunnen we langere relaties opbouwen met onze medewerkers. Klanten vinden dit prettig omdat zij niet telkens aan een nieuwe adviseur/assistent hoeven te wennen.

De Hendriksen organisatie heeft een informele cultuur. Elke collega wordt gewaardeerd op zijn of haar bijdrage en niet in eerste instantie op gevolgde opleiding of studie. Belangrijkst vinden wij dat medewerkers in staat zijn om een goed contact met onze klanten op te bouwen. Met aandacht voor de klant en de onderneming. We streven naar 100% klanttevredenheid.

Wij streven er naar zo efficiënt mogelijk te werken. Werkzaamheden worden waar mogelijk geautomatiseerd. Zo waren wij één van de eerste kantoren die online boekhouden aanbood.

Innovatief, vooruitstrevend en ondernemend!

Op dit moment wordt volop gewerkt met de mogelijkheden van ‘Scan en Herken’, de Bankkoppeling en Online Salarisverwerking. Bij elke nieuwe toepassing wordt ervoor gewaakt dat het persoonlijke contact met de klant niet verloren gaat. De klant is en blijft KONING.

Op de hoogte blijven? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief